دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل
سامانه‌ها و وب‌سایت‌های دانشگاه
پیام تبریک رئیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به مناسبت هفته گرامی داشت مقام معلم

پیام تبریک رئیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به مناسبت هفته گرامی داشت مقام معلم

13 اردیبهشت 1399
5402
پیام تبریک رئیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به مناسبت هفته گرامی داشت مقام معلم

پیام تبریک رئیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به مناسبت هفته گرامی داشت مقام معلم

هم‌زمان با فرارسیدن 12 اردیبهشت‌ماه صادر شد:

پیام تبریک رئیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به مناسبت هفته گرامی‌داشت مقام معلم

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل، هم‌زمان با فرارسیدن هفته گرامی‌داشت مقام معلم، دکتر داوود دومیری گنجی رئیس دانشگاه با ارسال پیامی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد و علّامه ی شهید مرتضی مطهری، این هفته را به همه معلمان و استادان فرهیخته استان و دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل تبریک گفت.

      متن کامل این پیام به شرح زیر می‎باشد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مَنْ وَقَّرَ عالِماً فَقَدْ وَقَّرَ رَبَّهُ؛

کسی که به عالمی احترام نماید، به خدایش احترام نموده است. امام علی(ع)

       


سپاس و ستایش اول معلم هستی را که به انسان فکرت آموخت و سرشت او را به زیور اندیشه آراست تا اشرف مخلوقات باشد.
چه نیکوست که در میانه ی فصل بهار، فصل رویش و شکفتن، روزی نمادین به عنوان «روز معلّم» انتخاب شده که مزین به نام و یاد «علّامه ی شهید، مرتضی مطهری (ره)» است. این نام گذاری، فرصت مغتنمی است تا ضمن بزرگداشت یاد و خاطره ی این اندیشمند فرزانه و ارائه ی آثار ارزشمند ایشان به جامعه، به ویژه نسل جوان، از یکایک بزرگانی که رسالتشان هم طراز رسالت انبیاست، سپاسگزاری نماییم.
بی تردید هر حرکتی در مسیر پیشرفت علمی و فرهنگی کشور، مرهون تلاش و ایثار آموزگارانی است که دست همت از آستین فکرت بیرون آورده و برای تعلیم و تعلم و شکل گیری شخصیت و آینده ی فرزندان این مرزوبوم نقش ایفا می کنند و به یقین، گذر از مسائل، مشکلات و چالش های پیش روی جامعه و همچنین موفقیت نسل های کنونی و آینده، جز با همت و فداکاری اساتید و معلمان عزیز کشور محقق نمی شود.
امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، آموزش در نیمه ی دوم سال تحصیلی 99-1398 رنگ وبویی دیگر به خود گرفت و به نوعی، دشواری کار استادان ارجمند را دوچندان کرد؛ البته دشوارتر از همه ی این مسائل، نگرانی و دوری از دانشجویان عزیز است که فرزاندان معنوی ما هستند.
پرپیداست که در این روزهای سختی که سپری می کنیم، بیش از هر زمان دیگری نیازمند امید، همدلی و همبستگی افراد جامعه هستیم و در این برهه از زمان نیز، باری دیگر جامعه نیازمند حضور و نقش آفرینی خانواده ی بزرگ نظام آموزش عالی است، تا بنابر رسالت اجتماعی و وظیفه ی خود، تمامی توان و همتشان را برای آگاهی سازی، امیدبخشی و از همه مهم تر مهار این بلای عالم گیر مصروف دارند.
اینجانب ضمن گرامیداشت روز معلم، این روز گرانقدر را به تمامی تلاشگران عرصه ی تعلیم و تربیت، به ویژه همکاران عزیزم، استادان فرهیخته ی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل، تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از خداوند منان تندرستی، بهروزی و موفقیت روزافزون آنان را در مسیر خدمت به جامعه خواهانم.

داوود دومیری گنجی
رئیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل

https://ausmt.ac.ir/n/96